5А клас, 2024-2025 н.р.

ГР № 1 "УСНО ВЗАЄМОДІЄМО"

Вид роботи - аудіювання

https://www.youtube.com/watch?v=qbuG2u0aXfM

ГР № 2 "ПРАЦЮЄМО З ТЕКСТОМ"

Вид роботи  - читання мовчки

 Вовченя

Смеркалось, коли до хати увійшов батько і сказав синові :

-          Васильку ! Я тобі звіря приніс, - і випустив на долівку сіреньке щеня. Але побачивши, по обличчю хлопця пробігла тінь розчарування, батько додав :

-          Та це ж вовченя…

-          Вовченя ? – перепитав хлопчик.

А звірятко тим часом, підібравши під себе пухнастий хвостик, метнулось під ліжко.

Слово «вовк» для Василя звучало гордо.

Скільки він чув страшних оповідань про вовків. А тепер у нього в самого є вовк.

Дідусь чомусь часто розповідав про вовків. І про те, як за ним гналися два вовки, і про те, як вовки колись узимку прорвали у хліві стріху і порозривали овець.

-          Ні, я з нього зроблю ручного вовка. – думав Василько. І, справді, вовченя швидко звикало до Василька, який доглядав і годував його.

Хлопець влаштував вовченя у хліві, намостивши в діжці соломи, і назвав його Сірком. Прокинувшись уранці чи прийшовши зі школи, Василько відразу біг до Сірка, який, здавалось, теж чекав його з неменшою радістю, ставав на задні лапи, намагався вилізти з діжки. І Василько, виносив його з хліва, бігав по двору, качався з ним по траві. Дворові собаки теж не ворогували з вовченям і ставилися до нього, мов до щеняти. Пізніше Василько прив’язував Сірка на ланцюжок, щоб не збіг.

За півроку Сірко зробився великим і міцним. Проте Василько став помічати, що собаки почали боятися вовка, триматись осторонь. Згодом Сірко уже ошкіряв зуби на свиней і собак. І часто серед ночі, коли на селі панувала тиша, розносилось тужливе затяжне вовче виття.

-          Треба вовка вбити, - сказав якось батько, - а то ще лиха накоїть.

Сусіди теж підказували таку думку.

Але одного ранку Василько стривожений убіг у хату і крикнув :

-          Тату, вовка нема !

Справді, мов передбачаючи небезпеку, він уночі одірвався і втік зі шматком ланцюга.

З тиждень хлопець сумував за вовком, але весняна робота потроху розвіяла цей смуток.

Час минав. Якось Василько повертався з пасовиська додому. Несподівано з-за кущів вибіг вовк. Затремтівши з переляку, Василько вихопив ніж, але в ту ж мить помітив на шиї вовка нашийник і шматок ланцюга.

-          Сірко ! – крикнув, зрадівши Василь.

Вовк пізнав Василька і сміливіше підбіг до хлопця. Тернувшись по-давньому об ноги, він почав обнюхувати кишені.

«Певно, голодний», - подумав Василько і дав йому шматок коржа.

За кілька хвилин хлопець виходив з лісу, а поруч нього біг Сірко. Василько гладив його по спині, а він тулився до ніг, забігаючи то з одного боку, то з другого, ніби хотів затримати свого приятеля.

Але коли в долині блиснули вогники села, а потім почулося й гавкання собак, вовк зупинився й далі не пішов. Тоді хлопець взяв шматок ланцюга і спробував повести його. Проте вовк знову зупинився. Та Василько й сам знав, що дома для Сірка спокою не буде. У цей час Василькові зробилося невимовно боляче й шкода сірка. У хлопцеві ворухнулась давня приязнь до тварини, яку він так любив , вирощував, годував, бавився, але життя поклало між ними глибоку прірву.

Василько обійняв Сірка за шию, притулився до теплої морди вовка і трохи не плакав. Потім відчепив нашийника зі шматком ланцюга, ще раз обійняв слухняну тварину й пішов геть, раз-у-раз оглядаючись.

Зникаючи позаду в темряві, вовк стояв на місці, дивлячись Василькові вслід. І коли вже хлопець досить далеко відійшов, позаду почулось сумне затяжне виття, виття, в якому чути було важкий смуток і самотність.

 

 

                                                                                                         ( 530 слів )

                                                                                                         ( За  Д. Чубом. )

 


 

                          Тестові завдання до тексту   «Вовченя»

1.      Що дідусь розповідав Василькові про вовків ?

а) що вовки – це санітари лісу ;       в) що вовків усі бояться і тому йдуть до лісу зі зброєю 

б) що вовки – найсильніші звірі ;    г) що колись узимку вовки прорвали у хліві стріху.


2.      Яка мета була у Василька ?

а) віддати вовченя до зоопарку ;                      в) зробити з вовченяти ручного вовка ;

б) відпустити вовченя ;                                      г) призвичаїти його до дворових собак.


3.      Як Василько грався з вовченям ?

а) учив вовченя танцювати ;                               в) учив вовченя ходити на задніх лапах

б) бігав по двору, качався з ним по траві ;        г) перестрибував з вовченям через паркан.


4.      Як Василько ставився до вовченяти ?

а) грався з вовченям, але не годував його ;        в) доглядав вовченя, годував його ;

б) був байдужим до вовченя ;                              г) іноді забував поставити миску з їжею.


5.      Як поводився Сірко, коли був вовченям ?

а) чекав Василька, ставав на задні лапи, намагався вилізти з діжки ;

б) шкірив зуби, кусався ;

в) випрохував їжу, скавучав ;

г) ворогував із дворовими собаками.


6.      Як змінилася поведінка вовка через півроку ?

а) вовк почав багато їсти ;                                в) вовк став накидатися на Василька ;

б) вовк став бігати до лісу ;                              г) вовк ошкіряв зуби на собак і свиней.


7.      Що вирішив батько ?

а) відпустити вовка до лісу ;                            в) брати вовка з собою на полювання ;

б) вбити вовка ;                                                  г) почати його дресирувати.


8.      Що сталося з вовком ?

а) батько відпустив його ;                                 в) вовк утік ;

б) Василько відвів вовка до лісу ;                    г) сусіди відчепили ланцюг і впустили його.


9.      По чому Василько впізнав вовка ?

а) вовк кульгав на задню лапу ;                        в) у вовка були зелені очі ;

б) на лобі у вовка була біла пляма ;                  г) у вовка був нашийник і шматок ланцюга.


10.  Як поводився вовк під час зустрічі з Васильком ?

а) гарчав, шкірився ;                                           в) кидався, намагався вкусити ;

б) терся бо ноги, обнюхував кишені ;               г) став на задні лапи, заскавучав.


11.  Що відчув Василько, прощаючись із Сірком ?

а) пишався тим, що він виростив вовка ;          в) був байдужим до вовка ;

б) боявся дорослого вовка ;                               г) Василькові було невимовно жаль вовка.


12.  Чому Василько не став вести вовка в село ?

а) у селі не було їжі для вовка ;                         в) розумів, що там не буде спокою для вовка ;

б) у селі не було житла для вовка ;                   г) до села далеко було йти.


ГР № 3 "ПИСЬМОВО ВЗАЄМОДІЄМО"

Вид роботи  - написання есе

Потренуйтеся писати есе:

"Моя улюблена пора року"

"Мій улюблений шкільний предмет"

"Що для мене означає справжня дружба"

ГР № 4 "ДОСЛІДЖУЄМО МОВЛЕННЯ"

 І.ТЕКСТИ ДЛЯ СПИСУВАННЯ

1.Дрібні осінні дощики зовсім не схожі на літні грози. Восени дощі йдуть безперестанку. Земля вже не просихає скоро. Вітер дме постійно, далеко розносить стигле насіння дерев і трав.

Листя на деревах починає зрідка жовтіти ще наприкінці серпня. У вересні ви помічаєте, як на все ще зеленій березі з’являються зовсім жовті, золотисті листочки. Першою розвинулася береза. Вона ж першою починає жовтіти. З кожним днем усе більше й більше стає жовтого листя. Незабаром і тремтлива осика стоїть уся червона, багряна, золотава, але поривчастий осінній вітер зриває і це останнє вбрання. Він крутить у повітрі легким листям, устеляє ним мокру землю, яка збирається на зимовий спочинок.

2.Серед величезного багатства української народної творчості народні прислів’я та приказки займають важливе місце.

Прислів’я та приказки становлять один вид поетичної творчості. Це стислі художні вислови народу про різні життєві явища. Вони є одним із найпоширеніших видів народної поетичної творчості, який побутував іще в сиву давнину і дійшов аж до нашого часу.

Народна поетична творчість є багатющим джерелом і для творчості письменників. Художники слова з давніх часів використовували прислів’я та приказки для збагачення своєї мови. Тарас Шевченко, Іван Франко, Михайло Коцюбинський, Леся Українка високо цінували мудрість народу, висловлену ним у його численних прислів’ях і приказках.

Ця золота скарбниця сповнена народної мудрості і духовності.


3.Подивіться на наші степи, долини, переліски. Скільки тут краси, яка вона різноманітна! Яке багатство барв, кольорів і відтінків! Правий берег Дніпра горбистий. Горби йдуть немов хвилями. І чим далі хвиля, тим тонші, ніжніші барви накладає на неї сонце. Подивіться на першу. Тут можна розрізнити кожне дерево, навіть стебло соняшника.

Подивіться на другу хвилю. Вона сіра, як отара овець у тумані. Дерева на тих горбах здаються табунами гусей, що опустилися відпочити перед далекою дорогою.

А третя хвиля синя. Вона схожа на пелюстки тендітних пролісків. На ній уже можна тільки вгадати, а не розрізнити лісосмуги, прямокутники полів. Усе це ховається в якомусь серпанку.

ІІ. ВІДЕОУРОКИ

Лексичні помилки

https://www.youtube.com/watch?v=6m6bhIMd7I8

Фразеологія

https://www.youtube.com/watch?v=wm0X68H_WtQ

Фонетика

https://www.youtube.com/watch?v=GEElVaqXXWI

https://www.youtube.com/watch?v=4mL5CNk3oPs

ІІІ. ВПРАВИ

Відредагуйте словосполучення

Задавати питання, учбовий корпус, вірна відповідь, на слідуючий день, магазин відкритий, переверніть сторінку, на протязі дня, що купляєте,  людські відносини, на рахунок мене,  по крайній мірі

Виконайте завдання

https://learningapps.org/3168205

https://learningapps.org/1537066

https://learningapps.org/4131959

Виконайте фонетичний аналіз слів, виділених у текстах


ІV. ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

1.Звук [д] є в кожному слові рядка
А родина, погода, депутат, молодість
Б здоровий, джаз, одержати, думка
В футбол, сад, дискусія, надписати
Г далина, відійти, домисел, надріз
Д адреса, дзеркало, дріт, відплата

2.Підкреслені літери позначають один і той самий звук у всіх словах рядка

А зірка, просьба, кузня
Б вокзал, куля, крига
В книжці, журба, стежка
Г вчиться, радість, тьохкає
Д гордість, поріг, кігті

3.Підкреслені літери позначають один і той самий звук у всіх словах рядка

А тепло, тривога, Вітчизна
Б джерело, водиця, погода
В душа, хвилюєшся, мрієш
Г якби, ґрунтець, анекдот
Д посварені, честь, росяний

4.Уподібнення глухих звуків до парних дзвінких відбувається в кожному слові рядка
А отже, лічба, мотузка, повсякчасний
Б молотьба, футбол, якби, повсякденний
В боротьба, тітчин, мерехтіти, вітчим
Г вести, просьба, дігтяр, баскетбол
Д косьба, каска, вогкість, Великдень


 

Немає коментарів:

Дописати коментар