Учням 6 б,в класів

16.10.2020

Тема. РЗМ Складання діалогів відповідно до запропонованої  ситуації

І.Вправа на повторення

Записати слова відповідно до орфографічних правил

Клав..атура, опц..я, с..туац..я, акуст..ка, рел..єф, тер..єр, п..юре, модел..єр, ад..ютант,проце(с,сс.)ор, си(м,мм)етрія, Да(л,лл)ас, то(н,нн)а

ІІ.Виконати тестове завдання

1.   Літеру и на місці пропуску треба писати в кожному слові рядка
А такс..ст, реч..татив, Брат..слава
Б бр..танець, федерац..я, Пак..стан
В к..нджал, соц..аліст, Мадр..д
Г кос..нус, Кембр..дж, асоц..ація
Д пр..зидент, карат..ст, Ват..кан

2.     Літеру і на місці пропуску треба писати в кожному слові рядка
А пар.., в..тамін, грац..озний
Б сп..раль, к..ргиз, пр..оритет
В інц..дент, б..сквіт, аж..отаж
Г р..туал, п..церія, симпоз..ум
Д провінц..я, пав..льйон, с…нус

3.     Подвоєння літер на місці пропуску НЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ в рядку
А новозбудована віл..а
Б кольорова гам..а
В філософ Кампанел..а
Г вродлива Стел..а
Д відомий фізик Ват..

4.     Подвоєння літер на місці пропуску відбувається в усіх словах рядка
А Апол..он, марок..анець, тон..а
Б Філіп..іни, одіс..ея, кол..егія
В От..ава, брут..о, артил..ерист
Г Лозан..а, колон..а, пан..а
Д Коп..енгаген, , кол..ектив,грам..атика

5.      М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
А рел..єф, мад..яр, Рішел..є
Б т..юрбан, мантил..я, шампін..йон
В едел..вейс, бел..етаж, ал..труїзм
Г Мол..єр, сен..йор, куп..юра
Д ескадрил..я, дос..є, фл..юс

6.     Апостроф на місці пропуску треба ставити в усіх словах рядка
А дистриб..ютор, б..юджет, ін…єкція
Б кар..єра, ад..ютант, р..юкзак
В суб..єкт, Рив..єра, М..юллер
Г кон..юнктивіт, миш..як, бар..єр
Д інтерв..ю, прем..єр, п..юре

ІІІ. Скласти (письмово) діалог (до 10 реплік) відповідно до обраної ситуації

-         Про улюблені книжки

-         Про цікаві місця України

-         Про захоплення

-         Про ставлення один до одного

Виконану роботу надіслати на пошту Irina1599@i.ua

 



Домашнє завдання на 16.10.2020

Виконати вправу та дати письмову відповідь на запитання (скріншот та виконане завдання надіслати на пошту Irina1599@i.ua

https://learningapps.org/display?v=pi1iypa8k20


-знайти й записати інформацію про авторів пісні (3-4 речення)

- розповісти (письмово) про улюблені місця України (5-6 речень)


Посилання на урок 13.10.2020

код 72813631690

пароль e13igz


https://us04web.zoom.us/j/72813631690?pwd=NjMzOExwNkhPaGdsNWVLOGM1bWJMdz09

6б клас - 13.10.2020

Тема. Написання слів іншомовного походження

9.00 - ZOOM 

Посилання на блозі перед початком уроку



6б клас – 12.10.2020

6в клас – 09.10.2020

                                                             

Тема. Написання слів іншомовного походження

Усі завдання виконувати в зошиті

І.Виконати вправу на закріплення

Слова запишіть у дві колонки: 1) зі вставленою буквою і; 2) зі вставленою буквою и.

Орх..дея, д..афрагма, пер..метр, інд..катор, д..зайн, імм..грант, локомот..в, ет..л, інст..нкт, лекс..ка, йотац..я, дев..з, ут..ль, кварт..ра, екв..валент, вітам..н, ас..стент, м..чман, оф..с, вакц..на, рефер.., обел..ск, еруд..т, кор..андр.

З перших букв виписаних слів має скластися вислів В.Симоненка

ІІ.Прочитати правило

В іншомовних словах м’який знак і апостроф вживаються в основному так само, як і в українських: асфальт, шагрень, пномпенський (хоч Пномпень); об’єкт, прем’єра, кур’єр. Але тут є й свої відмінності.

1. В іншомовних словах м’яким знаком позначається м’якість зубних приголосних («Де Ти З’їСи Ці ЛиНи») також перед й, я [йа], ю [йу], є [йе], ї [йі]: батальйон [-лˊйон], каньйон [-нˊйон], монтаньяр [-нˊйар]. Ньютон [нˊйу-], портьєра [-тˊйе-], рельєф [-лˊйеф]. Проте в українських іменах (хоч вони й іншомовного походження) відповідно до вимови м’який знак перед я не пишемо: Тетяна [-тˊа-], Уляна [- лˊа-], Наталя. Омелян, Касян [-сˊа-], Севастян [-тˊан].

2.В іншомовних словах апостроф перед я, ю, є, ї ставиться не тільки після губних та р, а й після тих, які НЕ входять до фрази «Де Ти З’їСи Ці ЛиНи»)  , якщо після них чується звук [й]: комп’ютер [-пйу-], Дансм’юр [-мйур], бар’єр [-рйер], миш’як [-шйа-], Руж’є [-жйе], Х’юстон [хйу-], Рейк’явік [-кйа-], Г’ята [гйа-]. Як виняток апостроф ставиться в таких словах: ад’ютант, ін’єкція, кон’юнктивіт, кон’юнктура

3. Апостроф в іншомовних словах не ставиться перед я, ю, якщо ці букви позначають пом’якшення попереднього приголосного (запозичення переважно з французької мови):бюро [б’у-], бязь [б’а-], пюре [п’у-J, кювет [к’у-j, рюкзак [р’у-], манікюр [-к’у-].

ІІІ. Виконати вправи

Записати речення. Пояснити правила вживання м’якого знака й апострофа (усно)

Ад’ютант  приніс карту і розстелив її на столику. Записав газетяр інтерв’ю. Тихо спустивши портьєри , день переходить в останню фазу. В бюро перепусток сива жінка перевірила їхні документи. У Рейк’явіку прохолодно.

Виконати вправу з «ключем»

До поданих іншомовних слів доберіть українські відповідники або синоніми і запишіть їх у тому самому порядку.

П’єдестал, офтальмолог, дантист, реанімація, інтерв’ю, агітація, ідея, інтер’єр, портьєра, дискусія, акт, ательє, фотографування, бюро, гравюра, космос, рефрижератор.

Відповідники: думка, суперечка, розмова, умовляння, вчинок, майстерня, внутрішність, дереворит, завіса, підніжжя, зйомка, стіл, всесвіт, оживлення, льодовня, зубний лікар, очний лікар.

 Ключ. З других букв записаних слів має скластися початок вислову Т.Шевченка: “…, й свого не цурайтесь”





07.10.2020
Для учнів 6в класу
І.  ПЕРЕГЛЯНУТИ відео:         
ІІ. Прочитати правило:

Написання слів іншомовного походження

Правопис букв и, і, ї

 Пишеться И: 1. У загальних і географічних назвах після д, т, з, с, ц, ж (дж), ч, ш, р («Де ти з’їси цю чашу жиру?») перед літерами на позначення приголосних (крім й): дисципліна, система, Алжир, Сирія, Мексика, чипси, гриль, тирамісу, чизкейк, чизбургер, капучино.

Пишеться І: 1. На початку слова: ікона, історія, імпічмент.

2. Після літер на позначення приголосних, що НЕ входять до правила «Де ти з’їси цю чашу жиру?»: піраміда, фінанси, бізнес.

3. Перед літерою на позначення голосного або й: піаніно, радіус, ажіотаж, позиція.

4. У кінці незмінних слів: таксі, поні, колібрі, броколі, грисині, мюслі, хобі, хіпі, Леонардо ді Капріо

5. В окремих власних назвах: Грімм, Сідней, Дідро, Россіні, Арістотель, Дізель (але дизель), Занзібар, Зімбабве, Одіссей, Міссісіпі. Зауважте! У ряді слів іншомовного походження, давно засвоєних українською мовою, після літер, що не входять до правила «Де ти з’їси цю чашу жиру?», відповідно до вимови пишеться И: лимон, мирт, кипарис, спирт, кинджал, нирка тощо.

З и, а не з і пишуться слова церковного вжитку: диякон, єпископ, мирта, християнство тощо.

Пишеться Ї: 1. Після літер на позначення голосних: мозаїка, Енеїда (але в складних словах, де перша частина закінчується на голосний, на початку другої пишеться і: староіндійський, доісторичний).

для учнів 6б класу

07.10.2020

Тема. Написання слів іншомовного походження

І.Випереджальна вправа ( виконати за допомогою словника)

Картка 1

   Запишіть слова, вставивши пропущену букву.

Д..ректор, с..нтаксис, ц..стерна, ж..раф, реч..тат..в, колор..т, ш..рма, транз..т, сп..рт, к..шлак, Аргент..на, К..тай.

Картка 2

 Запишіть слова, вставивши пропущену букву.

Х..м..я, ..дея, пон.., п..нгв..н, пол..кл..н..ка, тр..умф, пол..ц..я, пр..оритет, К..пр, Пот.., тр..о, Горац..й.

Картка 3

 Запишіть слова, вставивши пропущену букву.

Гавай.., ате..зм, Ка..р, кру..з, Ізма..л, Ене..да, проза..к, моза..ка, ру..на, на..вний, сто..цизм, дру..ди.

ІІ.ПЕРЕГЛЯНУТИ відео:

https://www.youtube.com/watch?v=d6-bY8L1qFM

ІІІ.Записати речення, звернути увагу на правопис виділених слів

Далеко, на самому крайнебі, паслися антилопи. (О. Гончар.)  Кипарис уквітчала гірляндами троянда (А. Кримський.)  Частіше траплялися гаї й кущі кизилу та тамариску. (3. Тулуб.)  Вся величезна територія станції була в цей день переповнена військами.

ІУ.Прочитати правило

Написання слів іншомовного походження

Правопис букв и, і, ї

 Пишеться И: 1. У загальних і географічних назвах після д, т, з, с, ц, ж (дж), ч, ш, р («Де ти з’їси цю чашу жиру?») перед літерами на позначення приголосних (крім й): дисципліна, система, Алжир, Сирія, Мексика, чипси, гриль, тирамісу, чизкейк, чизбургер, капучино. Пишеться І: 1. На початку слова: ікона, історія, імпічмент.

2. Після літер на позначення приголосних, що НЕ входять до правила «Де ти з’їси цю чашу жиру?»: піраміда, фінанси, бізнес.

3. Перед літерою на позначення голосного або й: піаніно, радіус, ажіотаж, позиція.

4. У кінці незмінних слів: таксі, поні, колібрі, броколі, грисині, мюслі, хобі, хіпі, Леонардо ді Капріо

5. В окремих власних назвах: Грімм, Сідней, Дідро, Россіні, Арістотель, Дізель (але дизель), Занзібар, Зімбабве, Одіссей, Міссісіпі. Зауважте! У ряді слів іншомовного походження, давно засвоєних українською мовою, після літер, що не входять до правила «Де ти з’їси цю чашу жиру?», відповідно до вимови пишеться И: лимон, мирт, кипарис, спирт, кинджал, нирка тощо.

З и, а не з і пишуться слова церковного вжитку: диякон, єпископ, мирта, християнство тощо.

Пишеться Ї: 1. Після літер на позначення голосних: мозаїка, Енеїда (але в складних словах, де перша частина закінчується на голосний, на початку другої пишеться і: староіндійський, доісторичний).

      У. Виконати вправу( письмово)

Слова запишіть у дві колонки: 1) зі вставленою буквою і; 2) зі вставленою буквою и.

 Вар..ант, с..стема, рев..зор, аж..отаж, ульт..матум, г..пс, аф..ша, пар..тет, осц..лограф, с..роп, натр..й, еп..зод, б..нокль, т..тан, ар..стократ, унц..я, транз..т, д..аспора, атр..бут, ек..паж


Ключ. З перших букв виписаних слів має скластися: 1) закінчення вислову Т.Шевченка: “І на оновленій землі…”


06.10.2020
Тема. Лексична помилка (практично)
Мета. Поглибити знання про лексичні норми, уміти виправляти лексичні помилки, розвивати логічне мовлення, виховувати культуру мовлення

Хід уроку
1. Повторення вивченого
Виконати вправу з  "ключем"

Випишіть у дві колонки: 1) іншомовні слова, 2) українські слова.
  Кенгуру, комплекс, нашвидку, ескадрилья, інструктор, молот, портьєра, авангард, спів, соловейко, журі, прогрес, поет, вітер, річ, філігрань, екіпаж, колесо, покіс, політ, силікати, азимут, радощі, таксист, трансмісія
Ключ. З останніх букв виписаних слів прочитаєте вислів Р. Роллана. Вислів запишіть у зошиті

2. Вивчення теми уроку

А). Поняття про лексичну помилку

 Лексична помилка - це недоліки мовлення, пов’язані з використанням слів і фразеологічних зворотів, які не відповідають нормам літературної мови. 
  
ВИДИ ЛЕКСИЧНИХ ПОМИЛОК 
До типових лексичних вад тексту належать  такі:  
1. тавтологія – повтор слова, спільнокореневих слів в одному або сусідніх реченнях: Школярам доручили прибрати шкільний двір; 
2)  Дублювання значення у двох словах: Кожному гостеві нашого закладу подарували пам’ятний сувенір; 
3)  Уживання зайвих слів: Похід князя Ігоря на половців відбувся у квітні місяці; 
4) уживання слів у невластивому значенні: Молоко дуже корисливе для дитячого організму; Я рахую, що…; вірні рішення; задати запитання; 
5) порушення сполучуваності слів: Ми зайняли перше місце на конкурсі;
 6) уживання слів, не властивих літературній українській мові (немотивовані діалектизми, полонізми, росіянізми): Треба приймати участь у різних міроприємствах; 7) уживання слів, не властивих зображуваній епосі: Солдати князя Ігоря були відважними; 

Б) Виконання вправ
Відредагувати речення (письмово)
Погодьтеся, більшість українських письменників того часу писали здебільшого про красу природи. Молодий юнак обирає життєвий шлях.Для прикладу хочу привести
жниварську пісню. Польоти людини в космос кожного разу розрушують озоновий шар. У музикальній школі навчаються юні таланти.

Виконати тестові завдання
1.НЕМАЄ лексичної помилки в рядку
А чергувати в столовій
Б розкрийте підручник
В поступати в інститут
Г небезпечний поворот
2.НЕМАЄ лексичної помилки в рядку
А участковий лікар
Б печеня по-гуцульськи
В доказувати думку
Г здавати екзамен
3.НЕМАЄ лексичної помилки в рядку
А бувші студенти
Б блінчики з м’ясом
В сказати зайве
Г мебельна фабрика
4.Лексичну помилку допущено в рядку
А вірно кохати
Б приймати участь
В впадати у вічі
Г трапляються недоліки
Д являється у сні
5.Лексичну помилку допущено в рядку
А вітальний адрес
Б екзаменаційний білет
В вступати до ліцею
Г святкові міроприємства
Д дипломатичні відносини
6.Лексичну помилку допущено в рядку
А невірний номер
Б завдати шкоди
В переказати кошти
Г матеріальне становище
Д підбивати підсумки

Виконати інтерактивну вправу 



Домашнє завдання:  повторити § 8-9




Домашнє завдання з теми "Групи слів за походженням"




Завдання до вправи (письмово в зошиті):
1. Скласти сенкан до слова, що є назвою пісні
2. Записати короткі відомості про авторів та виконавця пісні
3. Скласти роздум "Які думки й почуття викликає прослухана пісня"(4-5 речень)



Тестові завдання. Повторення






22.09. Складне речення

https://learningapps.org/display?v=pcmx5fpdt20



15.09. Українська мова Словосполучення й речення

https://learningapps.org/display?v=p8e5cc2jk20

https://learningapps.org/display?v=prqd3bxzc20




08.09.2020
Домашнє завдання Українська література

https://learningapps.org/display?v=ptajvf0rn20




https://learningapps.org/display?v=pwngtupht20



https://learningapps.org/display?v=pwpd4dd3a20


02.09.2020 Українська мова
Домашнє завдання
 https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc0eGmeMDPV21VyjttAM_4xaMb7dhTKXOtvb2j9XW5s6W3CVw/viewform

Немає коментарів:

Дописати коментар