Дистанційне навчання- 2020 Українська мова 5б, 5в клас


Урок № 36
Українська мова
29.05.2020 – 5б, 5в клас

Тема. Підсумковий урок

Літо квітами сміється,
Пісню радості співає.
Теплим дощиком проллється
І веселкою заграє.
Пригостить у лісі, в полі
Ягодами та грибами.
Вітерцем війне на волі,
Мов погратись хоче з нами.
То в покоси раптом ляже,
То росу розсипле рясно.
Дивину якусь покаже...
Літом завжди так прекрасно!








До уваги учнів!
Добрий день!
Нагадую, що роботи за тиждень приймаються на електронну адресу: julia1599@i.ua до суботи включно; роботи перевірятимуться вибірково (2-3 на тиждень);  розсилка оцінок - щопонеділка. Якщо у вас виникають запитання, звертайтеся за електронною адресою:julia1599@i.ua



До уваги учнів! Оцінки за контрольну роботу виставлено в електронний журнал. Детальну інформацію про роботи та оцінки за попередній тиждень буде надіслано на електронну пошту 19-20 травня


Урок №35
Українська мова
27.05.2020 –  5в клас
28.05.2020 – 5б клас
Тема. Узагальнення вивченого з розділу «Розвиток зв’язного мовлення»
Очікувані результати: повторити вивчене про текст, удосконалювати навички розуміти та аналізувати текст

Матеріал до уроку:
І.Прочитати текст

Неопалима купина
Було це дуже давно. Два королі — польський та угорський — об’єднали свої війська і підступили до стін славного міста Дорогобужа. Захисникам града прибульці передали листа. Пропонували без битви відчинити міські брами, вийти в поле без зброї і здатися в полон. За це королі обіцяли усім зберегти життя. В іншому випадку, погрожували, місто буде спалене і на ласку переможців сподіватися нічого.
Коли минув відведений на роздуми час, із Дорогобужа вийшов посланець. Зайди-воїни зустріли його і провели на узвишшя, де на золочених стільчиках возсідали королі.
— Я приніс відповідь на ваш лист,— сказав посланець і передав угорському та польському владарям бадилину із схожим на ясеневе листям та з блідо-рожевим суцвіттям на верхівці.
— Як?! — здивувалися владарі. — Оце й усе?
Посланець вклонився:
— Мені старійшини доручили передати тільки це, а ще веліли сказати: якщо вам цього зілля замало, то ось довкола вас на пагорбі його цвіте скільки завгодно.
Зібрали королі своїх радників та наймудріших мужів. Думали, думали — ніяк не зрозуміють, що саме захисники міста сказали їм цим зелом. Коли знайшовся один:
— Я знаю це зілля. Воно горить і не згоряє. Він взяв із багаття палаючу гілку і підніс її до квітучого куща. В ту ж мить увесь кущ спалахнув голубувато-зеленкуватим полум’ям. Та ще через мить полум’я згасло. І всі побачили, що кущ стоїть неушкоджений — такий же рожевоквітий, усміхнений.
І всі враз зрозуміли, що саме відповіли захисники Дорогобужа на їхній ультиматум.
І мовив угорський король польському:
Ми ніколи не завоюємо цієї країни. Тому я повертаю своїх воїнів додому. І тобі раджу зробити те ж саме.
...Давно це було.
Відтоді сотні разів вороги воювали наш край. Але кожного разу залишалися з облизнем. А край зеленіє під синім небом та ясним сонцем. І щоліта тут рожево квітнуть кущі неопалимого зела, стверджуючи незнищенність української землі і її народу.
Неопалима купина. Так називається це зело. Здавна так називається.
Сам образ неопалимої купини використовується в Україні досить часто. Зокрема, значного поширення набула ікона, яка так і називається «Неопалима купина».
На ній зображення Богородиці з Сином на руках вписується у восьмикутну зірку, яка складається з двох — червоного і зеленого — чотирикутників з гострими кутами і увігнутими всередину сторонами. Зелений колір означає кущ купини, червоний — полум’я, яке охопило рослину. Ця ікона, виставлена у храмі чи в хаті, нібито оберігає приміщення від пожежі та блискавки.
Неопалима купина — поетичне відображення долі України та українського народу. Яких тільки бід не випадало на наш край! Його палили, грабували, нищили, століттями різні заброди висмоктували животворні сили, забороняли українську мову й культуру, викорчовували саму назву «Україна». Але, як писав наш Великий кобзар,
Не вмирає душу наша,
Не вмирає воля.
Незнищенність твоєї Вітчизни, незнищенність твого народу — ось що символізує рожевоквітна купина. Знай це.
ІІ. Виконати завдання (усно)
А.Запитання до тексту
1. Які два королі вирішили захопити місто Дорогобуж?
а) чеський та польський;
б) польський та угорський;
в) чеський та угорський;
г) угорський та фінський.
2. Що передав посланець володарям?
а) Гроші;
б) шаблю;
в) грамоту;
г) бадилину.
3. Що всі побачили, коли полум’я згасло?
а) Що від куща залишився попіл;
 б) що кущ стоїть неушкоджений;
в) що кущ розквітнув;
г) що кущ розтанув у повітрі.
4. Що порадив угорський король польському?
а) Повернути своїх воїнів додому;
б) не звертати уваги на таку відповідь;
в) негайно почати штурм міста;
г) направити інших посланців.
5. Від чого оберігає приміщення ікона «Неопалима купина»?
а) Від злодіїв та грабіжників;
 б) від пожежі та блискавки;
в) від хвороби та недуги;
г) від зливи та посухи.
6. Що символізує Неопалима купина?
а) Прагнення народу до волі;
б) силу нашого народу;
 в) незнищенність нашої Вітчизни, нашого народу;
г) зв’язок поколінь.
Б. Визначити тему, основну думку, тип, скласти план





Урок № 34
Українська мова
26.05.2020 – 5б, 5в класи
Тема. Узагальнення й систематизація вивченого
Очікувані результати: повторити вивчене протягом року

Урок у форматі ZOOM
5в клас – 26.05 – 11.00
5б клас – 27.05 – 11.00




Урок №33
Українська мова
25.05.2020 – 5б, 5в класи
Тема. Перевірка набутих орфографічних та пунктуаційних навичок
Очікувані результати: уміти використовувати вивчені правила на практиці
Завдання: записати текст відповідно до правил орфографії та пунктуації. Завдання надіслати до 27 травня

Земля ро..тягнулася й дихала во..ким ві(д,дд)ихом. Ле..ка сіра мряка здіймалася над нею і земля в..з..рала з сивого с..рпанку. Деякі місця вже пр..бралися в ніжну зелень озимини.
Небо було чисте й блакитне. У його в..соті щ..б..тали жайворонки. Їхні голоси були немов придавлені повітрям.
Батько й син вирушили в поле орати. Михайло запряг пр..пишні воли до плуга й пог..няв їх. Блискучий леміш пірнув глибоко в землю. Великі кусні землі ро..сипалися хвилею. Часом срібний леміш ховався глибоко у крихкій масі а часом вискакував і полискував у раннім сонці пишався рівними борознами за собою.




Урок № 32
Українська мова
22.05.2020 – 5б, 5в класи

Тема. Будова слова та орфографія
Очікувані результати: знати будову слова, уміти визначати орфограми відповідно до будови слова, виробляти автоматичні правописні навички


Аналіз перевірної  робота, 5 клас

1.Словосполученнями є всі сполуки в рядку
біля школи, прийшов вчасно
веселий і кмітливий, сонце сідає
цікавий урок, дарувати квіти

2.У реченні "Твоє ЖИТТЯ - то зорі світанкові" виділене слово виступає в ролі
підмета
присудка
додатка

3. У реченні "Твоє життя - то ЗОРІ світанкові"виділене слово виступає в ролі
підмета
присудка
додатка

4.Поширеним є речення
Утомився кінь, іде, спотикається
Грай же, море, мовчіть, гори!
Нащо ти рвеш стремена?

5. Укажіть НЕПРАВИЛЬНЕ твердження
У реченні "Кругом дуба русалоньки мовчки чекали" немає означення
У реченні "Нехай усі почують мене" немає додатка
У реченні "Широкий Дніпро не гомонить" є означення

6. Правильно вжито розділові знаки в реченні
Хатка стоїть під засніженим дахом, і холодними вікнами дивиться на світ
Осінь убралася в багряні, вишневі жовті кольори
Мати приготувала і кашу, і куліш, і узвар

7. Неправильно вжито розділові знаки в реченні
Тонкі брови, русяві кучері, тонкий ніс усе дихало дівочою красою
Листя димить усюди: по городах, по дворах, за ворітьми
Я не їла, не спала, співанки розгубила

8. Звертання є в реченні (розділові знаки пропущено)
Там найдете щире серце слово ласкаве
Учні збирають матеріал про своє місто
Вгамуйся думко не літай так буйно!

9. Розділові знаки правильно вжито в реченні
Не було, здається хати, де б не росла калина
Може ти прочитаєш книгу?
Отже, елементи орнаменту слугували оберегами

10. Складним є речення
З дерева зірвалася грушка, застрибала по гіллі, упала на корневище.
Командир глянув на годинник, і льотчики стали дякувати господині
Такий там брязкіт, гуркіт, гукіт, дзенькіт!

11. Складне речення утвориться, якщо до частини "Сонце заходило...." додати
і тепло разом з собою забирало
розкидало рожеві плями по піску
і надворі починало вже темніти

12.Розділові знаки при прямій мові правильно вжито в реченні
"Хто ж це я?" поет питає
"От спасибі!" - крикнув лицар
Тут поет не втерпів: Хто там?

13. Установіть відповідність між членом речення й виділеним словом
Він бачить СОНЦЕ


Підмет   
                       УСЕ мене вражає

присудок                    
                  І дим батьківщини СОЛОДКИЙ

означення
Уляна купила спідницю В ГОРОШОК

обставина
ВЕСЕЛО сонце виблискує



          

14. Установіть відповідність між характеристикою речення й прикладом

речення з однорідними членами

Чорніє поле, гай і гори

речення зі звертаннями

Тебе я, земле, всю сходив до краю

речення зі вставними словами

Товариш, мабуть, не зрозумів жарту

складне речення

Солов*ї знають, де весна зимує


Прийшла тепла весна

15. Установіть відповідність між розділовими знаками й прикладом

кома

Я люблю троянди, барвінок, мальви

двокрапка + лапки

Поет писав : «Люблю весну».

лапки+кома+тире

«Ми вдома», - сказав Антип

двокрапка+кома

Люблю квіти : мальви, тюльпани, троянди


Яскраво світить сонце

16. Установіть відповідність між пуктограмою і прикладом
розділові знаки в складному реченні

Він знає, що я хочу сказати

розділові знаки при звертаннях
Козаче, чого зажурився?


розділові знаки при вставних словах

Цей твір, по-моєму, цікавий

розділові знаки при прямій мові

"Життя - це боротьба", - сказав батько


Я пишаюся тобою



Матеріал для уроку:
І.Виконати вправи

Списати, вставити пропущені букви
1.Пр..красне село стало ще милішим, воно пр..бралося в зело, заквітчалося клечанням.  І діти сміються, і вітер пр..вітно в каштанах шумить.  Серед майдану стояла пр..здорова сахарня.

2.    А з..мля л..жить м..дова, а поля пожаті мріють, на городах дост..гають гарбузи з..леноребрі. Бр..нять, як море, зорані лани. 3. Он зірка в небі прол..тіла, погасла зірка в в..шині

3.     Під вікном билис.. і ц..вірін..кали горобці. На тину ц..вірін..чат.. веселі горобці. Ми в ірпін..с..кій заплаві з вудками по росистій стежині йдемо.

4.    Старий Дніпро замигтів у його пам..яті своїм вічним св..ятковим простором.  Лиш по пам..яті в людині впізнає Людину світ.  Коли черв..як торкнувся плоду, той плід зривається з гіллі.


ІІ. Додатково можна вдосконалювати орфографічні навички за допомогою Тренажера з орфографії:          https://webpen.com.ua/




Урок №29
Українська мова
18.05.2020 – 5б, 5в класи
Тема. Підготовка до перевірної роботи. РЗМ Інформація до вебсайту про цікавий випадок з життя класу (усно)
Очікувані результати: знати основні поняття синтаксису, правильно вживати розділові знаки, складати самостійно висловлювання

Завдання:
1.Повторити §§ 33-44
2. Прочитати ст.164-166


Урок №30
Українська мова
19.05.2020 – 5б, 5в класи

Тема. Перевірна робота з теми «Синтаксис і пунктуація»
Посилання на роботу (Google Форма) розміщено на сайті колегіуму. Роботу буде відкрито 19.05 з 11.00 до 11.45. Перед виконанням роботи запишіть прізвище, ім'я, клас і не забудьте ВІДПРАВИТИ роботу. Успіхів!

Урок №31
Українська мова
20.05.2020 –  5в клас
21.05. 2020 – 5б клас

Тема. Будова слова та орфографія
Очікувані результати: знати будову слова, уміти визначати орфограми відповідно до будови слова

Урок у форматі ZOOM
5в клас – 20.05 – 11.30
5б клас – 20.05 – 12.30





Уроки № 27-28
Українська мова  

13.05.2020 - 5в клас
14.05.2020 – 5б клас

15.05 -  5б, 5в  класи
Тема. Повторення. Синтаксис і пунктуація
          РЗМ Письмовий твір-роздум на основі прислів'я

Очікувані результати: уміти визначати структуру речень, правильно вживати розділові знаки, самостійно створювати власне висловлювання

Завдання до уроків:
І. Виконати завдання відповідно до списків
Записати речення відповідно до правил пунктуації в такому порядку:
- речення з однорідними членами
- речення зі звертаннями та вставними словами
- складні речення
- речення з прямою мовою
Для зручності самоперевірки кожне  речення записуйте з нового рядка

1.      Алієв, Андрійчук, Бінякова, Бірзул, Бурдейний, Вербовий, Гевел, Гуцул, Жураковська, Кедік

Черешню, вишню, малину мама купила в магазині. Єдність запорука перемоги сказав генерал. Сонце світить але на вулиці прохолодно. Ви напевно це знаєте. Однакові за змістом але різні за побудовою ці речення. Іване ти допоможеш мені? Марта відповіла Я цього  не робила. Він бачив як сходить сонце. Липу клен тополю ці дерева ми посадили у дворі. У нас усе буде добре запевнив батько. Катерино ти безумовно чудова! Оксана і Кирило виконали завдання. Обід був смачний і ми подякували мамі
КЛЮЧ. З перших букв прочитаєте початок прислів’я «…..щастю коваль»
2.      Левченко, Мазурцов, Наконечна, Науменко, Настусенко, Ніколаєнко, Парунов, Побережець Пономаренко, Пинзар
Олена сказала Приходьте завтра. Каштани липи клени ростуть у парку. Сонце зійди над горою. Звір зупинився але мисливці його не побачили. Одного разу ми побачили як квітне бузок. Там працює мати сказав Сергій. Означення додаток обставина це другорядні члени речення. Ким хочеш працювати Маріє? А він по-моєму прийшов. Ангеліна запитала Ми будемо працювати? Лляні бавовняні шовкові тканини продавали в магазині. Люди дізналися як проходить навчання. Ич, як виспівує щебече соловейко!
КЛЮЧ. З перших букв прочитаєте завершення прислів’я «Рідна земля мов…..»

3.Скидан, Смбатян, Стецюк, Терзян, Трубін, Фучеджи, Цуканов, Черненко, Черній, Шевченко
Дарино у тебе напевно все добре. Мене все цікавить говорить Максим. Андрій вважає що він все зробив. Ирій пташко тебе чекає. Археологія та історія цікаві науки. Євген скрикнув Ми перемогли! Схиляються верби і сонце заходить за гору. Ластівки горобці зозулі ці птахи нам відомі. Юрій Марія і Сергій підійшли до школи. Нам потрібно Марино відпочити. Юність прекрасна запевняє поет. І коли він виконав завдання, мати повернулася з роботи.
КЛЮЧ. З перших букв прочитаєте завершення прислів’я «Дерево тримається корінням,………»

1.Абуєва, Бучковська, Гордієнко, Гребенюк, Гріденко, Дмітрієва, Дмитрук, Дубовченко, Костиненко, Крамар

Може квіти зійдуть. Всюди сонячно  на полях у лісах у горах. Ирій чекає птахів і вони відлітають туди зимувати. Шевченко писав Я люблю свою Україну. Марійко ти повернешся сьогодні? Світить сонце але не гріє. Ластівки літають низько дощ буде. Елементарна річ визнав Павло. І день і ніч спливають. Ідея цікава і ми її втілимо в життя.
КЛЮЧ. З перших букв прочитаєте завершення прислів’я «Живи добріше, будеш …….»

2.  Крошка, Кукла, Мальч, Олійник, Павлова, Примак, Пуга, Радковський, Руденко, Сабрам

Тетяна запевнила Я роботу виконаю. Нова пісня тільки з'явилася а її вже співали люди. Сусіди родичі усі зустрічали Юрка. Алло повертайся швидше. Елла визнала що не знала цього. А ми сьогодні вдома сказали батьки. То тут то там дзвеніли пісні. Хома наприклад дописав завдання. Ромби трикутники і квадрати це геометричні фігури. Між деревами що стояли поряд пробігла білка. Мама спитала Ви будете обідати? У тебе Маріє сукня по-моєму нова. Анатолій прочитав вірш і вчитель його похвалив.
КЛЮЧ. З перших букв прочитаєте початок прислів’я «…….., де його не бояться»

3.  Сафронов, Семенчук, Стадник А., Стадник Н., Степанчук, Тараненко, Тельний, Царьова, Якуніна

Яно чи будеш ти сьогодні в бібліотеці? Галина розповіла як вона допомогла бабусі. Оксана запитала Який вірш треба вивчити? Кеглі м’ячі канат цей інвентар є в спортзалі. Апельсини банани лимони корисні для організму. Оленина родина зібралася за столом щоб поснідати. Сонце сідає за обрій писав поет. Марина й Микола працюють. Наталко принеси зошит. Олег без сумніву працьовитий. Тимур подумав Як живеться бабусі? Ми погодували пташок і вони нам були вдячні. У нас усе добре сказав батько.

КЛЮЧ. З перших букв прочитаєте завершення прислів’я «Добрий чоловік надійніше за …….»


ІІ. Написати твір-роздум (обсяг 0,5-1 сторінка) на основі складеного прислів’я. Вимоги до твору - роздуму – ст. 97-99.  Твір необхідно написати на окремому аркуші.



Урок № 26
12.05.2020
Українська мова – 5б, 5в класи
Тема. Повторення. Синтаксис і пунктуація. Підготовка до перевірної роботи

Урок у форматі ZOOM
5в клас – 12.05. -12.00
5б клас – 13.05 – 12.30

Вхід на урок за допомогою функції «Зал очікування», учні прийматимуться тільки за прізвищем та іменем




Урок № 25
08.05.2020 – 5б, 5в класи
Українська мова 
Тема. Повторення. Орфоепія. Наголос
Очікувані результати: повторити основні правила вимови, правильно наголошувати слова, розрізняти значення слів у залежності від наголосу

Хід уроку:
1.    Вправа на закріплення

Виконайте тестове завдання за посиланням:

1.    Вивчення теми уроку
 - повторіть § 19
 - перегляньте відео:


        - письмово виконайте завдання:
А.поставити наголоси в словах
Фаховий, завдання, перепустка, заняття, визнання, ваги, урочистий , відсотковий, гуртожиток, черговий,  корисний, надбання, пільговий, феномен, центнер.
Б.з'ясувати значення наведених слів, різних за наголосом
атлас – атлас, замок – замок, брати – брати, плакати - плакати


Урок № 24
06.05.2020 – 5в клас
07.05. 2020 – 5б клас
Українська мова 
Тема. Повторення. Орфоепія. Орфографія

Хід уроку:
І.Вправа на повторення та закріплення
Виконайте письмово ТЕСТОВЕ завдання:
1.   В алфавітному порядку записано всі слова рядка
А) ранок, ракурс, радість, розум

Б) обличчя, облік, опера, округ

В) палітра, праска, проба, програма
2.   Букви я, ю, е позначають по два звуки в кожному слові рядка
У) юний, нюанс, браконьєр
Б) зграя, різьбяр, черв’як
С) зв’язок, ярлик, маєток
3.   Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
І) тьохкає, щемить, гривня
Б) щемління, пісня, місяць
В) зілля, дзеркало, з’єднати
4.   Звук [й] є в кожному слові рядка
Х) ярус, лінія, юність
Ш) буря, кальцій, мрія
В) іній, сюжет, більярд
5.   Виділені  літери позначають один і той самий звук у всіх словах рядка
Б) вокзал, куля, крига
В) книжці, журба, стежка
Ч) зірка, просьба, кузня
6.   Звук [ш] є в кожному слові рядка
А шедевр, сушити, книжка
Е) щедрівка, довший, хрущ
Д) вищий, помічник, проща
7.   Позначте рядок, у якому в усіх словах відбувається уподібнення приголосних
А )   рибка, низько, дивишся
Ц)   тяжко, перемогти, гриб
С)    нелегко, смієшся, футбол
8.   Звук [д] треба вимовляти на місці пропуску в усіх словах рядка
А)   му[..]рість, [..]жерельний, досві[..]
Н)    пі[..]бити, баске[..]бол, електропоїз[..]
В)    тиж[..]невий, водоспа[..], [..]алекоглядний
9.   Позначте рядок, у якому в усіх словах приголосні звуки тільки глухі
З)    фікус, папуга, цукати
О)    капуста, пакетик, сахатися
В
)    ситечко, тапочки, пайок
10.                  Уподібнення приголосних відбувається в усіх словах рядка
Т) свято, подружці, ллється
Ь) кінський, милуєшся, доріжка
І)  камінчик, кузня, екзамен
КЛЮЧ. З виписаних букв прочитаєте завершення вислову «Любов до батьків – основа……..»
ІІ.Завдання.
-         Записати утворене речення, виконати синтаксичний аналіз

-         Виконати фонетичний розбір слова «батьків»


Урок №23
05.05.2020
Українська мова  - 5б, 5в клас
Тема. Повторення. Фонетика

Урок у форматі ZOOM
5б клас – 06.05. – 11.00
5в клас – 06.05. – 10.00





Урок №22
Українська мова
04.05.2020 – 5б, 5в класи

Тема. Повторення. Фонетика
Очікувані результати:повторити відомості про звуковий склад мови, фонетичні процеси, уміти виконувати фонетичний аналіз слова, дотримуватися орфографічних, орфоепічних норм

Хід уроку:
І. Вправа на повторення. Виконати тестове завдання
1.  У прямому значенні вжито обидва прикметники в рядку
К) залізна покрівля, залізна воля
Б
) чиста криниця, чиста совість
Н) золотий перстень, золотий зливок

2. Виділене слово вжито в переносному значенні в реченні
А
) Я стужився, мила, за тобою.
Е) Хай правда по світу полине.
В Од дихання мого тихий мак обліта.

3. Синонімічним є ряд слів
У) автострада, траса, шосе, шасі, магістраль
З) мужній, безстрашний, хоробрий, сміливий, відчайдушний
В) відстоювати, обороняти, боронити, пересилювати, захищати

4. Антоніми виділено в реченні
А
) Це просто осінь, осінь восени.
Б
) Ми ніби і мудріші, і багатші, але щасливих менше на землі.
Н) На тлінну стеблиночку пам’яті нанизано вічність і мить.

5.     Омоніми є в усіх рядках, ОКРІМ
А
) вулканічна лава, дерев’яна лава
Б
) водяна пара, весільна пара
О) футбольне поле, пшеничне поле

6.  НЕМАЄ лексичної помилки в словосполученні
А
) пам’ятний сувенір
В
) моя автобіографія
Ш) суверенна держава

7.  НЕМАЄ лексичної помилки в рядку
Б
) відповіді співпадають
В
) слідуюча зупинка
У) на ваш розсуд

8.  НЕМАЄ лексичної помилки в рядку
А
) відношення до батьків
Б
) коврове покриття
Є) перегорнути сторінку

9.  Лексичну помилку допущено в рядку
Т) невірний номер
Б
) завдати шкоди
В
) переказати кошти

10.                  Лексичну помилку допущено в рядку
Ь) виключити світло
Б
) навколишнє середовище
В
) заслуговує на увагу

11.                  Слово музичний(-а,-е) поєднується з усіма словами, ОКРІМ
А
) інструмент
Г
) освіта
С) родина

12.                  Слово ефективні, поєднується з усіма словами, ОКРІМ
            А) ліки
            В) добрива
            Я) трюки


КЛЮЧ. Із записаних букв прочитаєте продовження вислову 
« Доброта – єдиний одяг, який……».  Утворений вислів запишіть, виконайте синтаксичний розбір

ІІ. Вивчення теми уроку

1. Перегляньте відео:

2. Повторіть §§ 15-18
3. Виконайте фонетичний розбір слів  розум, довіра, дощить

Зразок розбору
День - [ден]
 Д  - [д ] приг., дзв., тв..
 Е - [е] гол., нагол.
 Н  -[ н] пригол., дзв., м'як.

 Ь 
_________________ 
4 б., 3 зв.

Для отримання оцінки роботу надіслати до початку уроку ZOOM
5в – 06.05. – 10.00

5б – 06.05 – 11. 00





Урок №21
Українська мова
29.04.2020 –5в клас
30.04. 2020 – 5б клас
Тема. РЗМ Письмовий переказ тексту з елементами роздуму з творчим завданням
Очікувані результати: уміти передавати прочитане з дотриманням мовних норм, створювати власне висловлювання на задану тему

Хід уроку:
І. Вправа на закріплення. За лексичним значенням визначте слова й запишіть їх
1. Одиниця інформації, що дорівнює мільярду байтів
2. Той, хто займається альпінізмом
3.Звільняти від вантажу
4. Який має невелику висоту
5. Те ж саме, що вирій
6. Кисломолочний продукт, зазвичай підсолоджений, із добавками та ароматизаторами, який виготовляють сквашуванням молока за допомогою спеціальних бактерій
7. Орган нюху
8. Знак у вигляді коми, який ставиться вгорі після приголосного перед йотованим для позначення твердої вимови приголосного
9.  Книга, у якій в алфавітному чи тематичному порядку подано слова якоїсь мови (з тлумаченням, перекладом на іншу мову і т. ін.)
10. Занурюючись у воду, опускатися на дно під дією сили ваги; потопати.
11. Письмова вказівка лікаря аптеці про виготовлення і застосування ліків
12. Річ, призначена для гри
13. Послідовник йоги
Ключ. Підкресліть у кожному слові першу букву. Прочитаєте закінчення вислову «Краща прикраса життя -……»

ІІ. Вивчення теми уроку
Прочитати текст. Письмово переказати. Виконати письмово творче завдання (у формі роздуму дати відповідь на запитання). Обсяг творчого завдання – 0,5 сторінки
Текст для переказу
Минув тиждень, і Вірного вже не можна було впізнати. Шерсть його заблищала, вирівнялася, ноги стали пружними й рівними. Лише вуха звисали на самі очі, завдаючи клопоту цуценяті. Ігор любив гратися з новим другом. Кидав далеко у річку м’яч, а Вір­ний кидався у воду і швидко-швидко перебирав лапами, аж поки не схопить зубами м’яч і не винесе його на берег. Та не тільки це вмів робити Вірний. Він навчився робити стойку, без дозволу не чіпав їжі і не рвав пух з каченят, як це робили інші собаки.
З ранку до пізнього вечора Ігор не розлучався зі своїм цуценям, ходив з ним до лісу, купатися на ріку. Вірний ночував у своїй за­тишній хатці, але кожного ранку, як тільки Ігор виходив з кімнати, щеня завжди зустрічало його радісним помахуванням хвоста, кида­лося до ніг і качалося по траві.
Так минав час, і Ігор був щасливий. Оце маленьке цуценя так припало йому до серця! Коли одного разу Вірний захворів і перестав їсти, Ігор сидів журний і тихий. І коли Вірний видужав, знову вони ходили у ліс, до річки, хлопчик теж повеселів і почав краще їсти.
Творче завдання: «Яким має бути ставлення людей до тварин?»
( за бажанням можна додати розповідь про свою улюблену тварину)


Виконане завдання надіслати до 04.05. Оцінку за роботу буде виставлено в електронному журналі 04.05


Урок №20
Українська мова
28.04.2020 – 5б, 5в класи
Тема. Повторення. Групи слів за значенням
Очікувані результати: уміти визначати групи слів за  значенням, доцільно використовувати їх у мовленні, збагачувати словниковий запас

Урок у форматі ZOOM
28.04. – 5в клас 11.00
29.04 – 5б клас 11.00

Посилання буде надано класним керівникам за 5 хвилин до початку уроку




Урок №19
Українська мова
27.04.2020 – 5б, 5в класи

Тема. Аналіз контрольної роботи.
          Повторення. Лексикологія
Очікувані результати: проаналізувати контрольну роботу, уміти визначати слово за його лексичним значенням, доцільно вживати слова в прямому й переносному значенні, дотримуватися лексичних норм

Хід уроку
І.Усно аналізуємо контрольну роботу (усього балів – 30)
   1.Тестове завдання (макс. кількість балів – 12)
      - типові помилки:
У реченні «Київ – столиця України» слово «столиця» присудок (Київ що є таке? – столиця)
Розділові знаки в реченнях:
Розцвіте все знайоме до болю :і дитинство, й розлука, і вірна любов.
Усе :сонце, небо, квіти радує зір.
  2. Синтаксичний розбір речення (макс. кількість балів – 8)

Навесні птахи повертаються із вирію. (розп, неокл., прост., пошир.)
Яскраво світить весняне сонечко. (розп, неокл., прост., пошир.)
Світить (як?)яскраво
Сонечко (яке?) весняне
Граматична основа «світить сонечко» НЕ є словосполученням
Зійшло сонце, і роса на траві заблищала.(розп.,неокл., складн., сполучн.)
-        типові помилки:
немає загальної характеристики речення, неправильно підкреслено члени речення, складному реченню дано характеристику «поширене», не виписано словосполучення)
 3. Вправа з «ключем» (макс. кількість балів – 10)

Там ростуть троянди, мальви, барвінок.
Евеліна згадала все: будинок, матір, батька.
Будемо ми уважно слухати, запам’ятовувати почуте
Енциклопедії, словники, довідники - ці книги мені потрібні.

Припини, Миколо, розмовляти.
Олена, по-моєму, одужала.
Світлана, безперечно, уміє триматися.

Ми радо зустрічали сонце, і сонце посміхалося нам.
Іван сказав, що він бачив Марію.
Хто почув учителя, той правильно виконав завдання
А наша пісня живе, дума не вмирає.
  «Ти сьогодні чарівна», - сказав Максим.
  «Ич,як витьохкує соловейко»,  - вигукнула Марічка.
   «Сергій сказав: «Сьогодні чудовий день».
   «Яна запропонувала: «Працюймо разом!»
-        типові помилки: недотримання правил пунктуації

ІІ. Вивчення теми уроку
     - ПЕРЕГЛЯНУТИ відео:



-        виконати письмово вправи 518, 519 (1-2)
-        відредагувати письмово речення.
Ми розпочинаємо заняття у вересні місяці. Ми невірно набрали номер телефону . Дівчина рахувала, що так буде краще. Іспит з державної мови здають у всіх учбових закладах.





Урок № 18 
Українська мова
24.04. 2020 – 5б, 5в клас
Тема. РЗМ Усний переказ художнього тексту, що містить діалог
Очікувані результати: уміти переказувати текст, дотримуючись лексичних і граматичних норм, пригадати правила спілкування

Завдання:
1.    Виконайте вправу 517:
-        прочитайте виразно казку
-        визначте тему, головну думку (письмово)
-        складіть план тексту (письмово)
-        перекажіть текст (усно)


2.Перегляньте відео:
https://www.youtube.com/watch?v=iovMqYW4iIU

https://www.youtube.com/watch?v=YXzFriRGWiM


Урок № 17
Українська мова
22.04 – 5в клас
23.04 – 5б клас

Тема. Контрольна робота
І. Виконайте тестове завдання за посиланням(12б.)


ІІ. Практична частина
-        виконайте синтаксичний розбір речень. У виділеному реченні випишіть словосполучення(8б.).
Навесні птахи повертаються із вирію. Яскраво світить весняне сонечко. Зійшло сонце, і роса на траві заблищала.

-        випишіть речення, дотримуючись правил пунктуації,  у такому порядку:
1.    Речення з однорідними членами
2.    Речення зі звертаннями та вставними словами
3.    Складні речення
4.    Речення з прямою мовою
Для зручності перевірки й самоперевірки кожне речення запишіть з нового рядка (10б.)

Там ростуть троянди мальви барвінок. Ми радо зустрічали сонце і сонце посміхалося нам. Евеліна згадала все будинок матір батька. Припини Миколо розмовляти. Ти сьогодні чарівна сказав Максим. Будемо ми уважно слухати запам’ятовувати почуте. Іван сказав що він бачив Марію. Олена по-моєму одужала. Енциклопедії словники довідники ці книги мені потрібні. Ич,як витьохкує соловейко вигукнула Марічка. Світлана безперечно уміє триматися. Хто почув учителя той правильно виконав завдання. Сергій сказав Сьогодні чудовий день. А наша пісня живе дума не вмирає. Яна запропонувала Працюймо разом!
Ключ. Підкресліть першу букву в кожному реченні. З цих букв прочитаєте продовження вислову «Ніколи не відмовляйся від того, що змушує…….»



Урок № 16
Українська мова
21.04.2020
Тема. Підготовка до контрольної роботи
Очікувані результати: повторити вивчене з теми "Синтаксис. Пунктуація", уміти виконувати синтаксичний розбір речення, 
уміти працювати з тестовими завданнями
урок у форматі  ZOOM
5в клас – 21.04 – 11.00
5б клас – 22.04 – 11.00
Посилання буде надано класним керівникам за 5 хв до початку уроку






Урок №15
Українська мова
17.04. 2020 – 5б, 5в клас

Тема. Розділові знаки при діалозі
Очікувані результати: знати, що таке діалог, записувати діалог відповідно до правил пунктуації, дотримуватися етикетних та мовленнєвих  норм при складанні діалогу

1.   Перевірка вивченого
Запишіть відповідно до правил пунктуації: спочатку -  речення, у яких слова автора стоять перед прямою мовою, потім  - речення, у яких пряма мова стоїть перед словами автора.
Для зручності перевірки й самоперевірки кожне речення записуйте з нового рядка.

Віктор питає Чи можеш ти мені допомогти? Добро завжди повертається навчає мати. Оксано я тебе не чую говорить Андрій. Син розповідає Як цікаво ми провели час!  Едуард подумав Як живеться бабусі? Буду я навчатися мови золотої писав А. Малишко. Бабуся здивувалася Здається я такого ще не бачила. У Тараса виникло запитання Як виконати завдання? Ромашки бузок мальви ці квіти я люблю часто говорить мама. Даринка сказала Я тобі допоможу мамо. Енциклопедію можна взяти в бібліотеці нагадав учитель. Енциклопедія визначає Ґаджет  це як правило цікава технічна новинка у вигляді електронного пристрою.

2.   Вивчення теми уроку
-        ПЕРЕГЛЯНУТИ відеоурок за посиланням:
-        Виконати усно вправу 515
-        Скласти  письмово діалог (обсяг 7-8 повноцінних реплік) на одну з тем  (з дотриманням етикетних та мовленнєвих норм):
«Як зберегти своє здоров'я»
«Чому важливо навчатися»
«Про яку професію я мрію»

Для отримання оцінки роботи надіслати до початку уроку ZOOM
5в клас – 21.04 – 11.00
5б клас – 22.04 – 11.00
Посилання буде надано класним керівникам за 5 хв до початку уроку






Урок № 14
Українська мова
15.04. 2020 –5в клас
16.04. 2020 – 5б клас

Тема. Розділові знаки при прямій мові. Тренувальні вправи
Очікувані результати: розрізняти слова автора і пряму мову, записувати речення відповідно до правил пунктуації

1.    Повторити правила вживання розділових знаків у реченнях з
прямою мовою:

 https://www.youtube.com/watch?v=bzWFiiqfCZM (звернути увагу на відповідні слайди)   

    2.Виконати письмово завдання:
      - вправа 512 (1-4)
      - записати речення відповідно до правил пунктуації:
І тихо-тихесенько я промовляла  Сон  літньої  ночі! Мені  тебе  жаль!
Цього року мабуть урожай буде  каже Панас
От добрий і премудрий цар!    вигукнули звірі.
 Звірі зраділи   Так ти тепер будеш нашим царем?
     - розглянути ілюстрації. Скласти речення за схемами:



"П!"- а


"П", - а.














А: "П?"
А: "П".





Урок №13
14.04.2020 – 5б, 5в клас
Українська мова

Тема. Розділові знаки при прямій мові
Очікувані результати: уміти визначати структуру речення з прямою мовою, дотримуватися правил пунктуації, правильно інтонувати речення з прямою мовою

Урок у форматі ZOOM
5в – 14.04. – 11.00
5б – 15.04. – 11.00





Урок № 12
Українська мова
13.04. 2020 – 5б, 5в клас

Тема. Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові
Очікувані результати: знати, що таке пряма мова, розуміти побудову речень з прямою мовою,  уміти знаходити речення з прямою мовою

1.    Перевірка вивченого
Запишіть речення відповідно до правил пунктуації: спочатку - прості, потім  - складні. Підкресліть граматичну основу. Для зручності самоперевірки кожне речення записуйте з нового рядка.

Зеленіють луки й поля. Віктор працює а Марія йому допомагає. Як посадиш вчасно то вродить рясно. До нас завітали письменники поети прозаїки драматурги. Олю виконай завдання! Наша школа чудова ми її цінуємо. Рано-вранці напевно буде холодно. Отже нехай буде так. І ми віримо що все буде добре. Щоб птахи взимку не загинули ми їх годуємо. Олеся розповіла як вона допомогла бабусі.
Ключ. Підкресліть у кожному реченні першу букву. Прочитаєте продовження вислову «Здоров’я – не все, але все без

2.Вивчення нового матеріалу
 - ПЕРЕГЛЯНУТИ відеоурок:

-        виконати усно вправу № 507(2-3), письмово вправу № 510
-        виконати завдання, розміщені на сайті ЦМСПС м. Кропивницького (за бажанням):
https://padlet.com/fedorenkohelen1976/4x5472gyjlq7 - тема «Пряма мова». Завдання №1 (зробити скріншот виконаної роботи)


3.Вивчити § 43
Для отримання оцінки виконане завдання надіслати до початку уроку ZOOM.


До уваги учнів! Урок ZOOM буде проведено 
5в клас - 14.04 об 11.00
5б клас - 15.04 об 11.00
Посилання буде надіслано класним керівникам за 5 хв до початку уроку






До уваги учнів! Урок ZOOM буде проведено 
5в клас - 10.04 об 11.00
5б клас - 10.04 о 14.00
Посилання буде надіслано класним керівникам за 10 хв до початку уроку


До уваги учнів 5б класу! У зв’язку з технічним збоєм нерозглянутий матеріал розглянемо на наступному уроці ZOOM




Урок № 11
Українська мова

08.04 – 5в клас
09.04 – 5 б клас

Тема. Розділові знаки в складних реченнях
Очікувані результати: уміти визначати складні речення, вживати в них розділові знаки відповідно до правил пунктуації, навчитися утворювати з простих речень складні

1.    Перевірка вивченого
Запишіть спочатку прості речення, потім складні. Підкресліть граматичні основи. Для зручності самоперевірки кожне речення записуйте з нового рядка

Збирають фрукти в саду. А завтра буде сонячно і розквітнуть сади. Здоров'я є важливим для людини, тому його треба берегти. В усіх будинках світяться вікна. Одягнутися треба тепліше. Добрі справи роблять люди, за це їх поважають. Трава посохла, бо дуже спекотно. Льєж – це місто в Бельгії. Роботу ми виконали вчасно, за це нас похвалив учитель. Стрибки – важлива частина занять. Не буде цього ніколи.  Твої руки пахнуть хлібом, я їх ціную. Ліс прокинувся, і пташки заспівали.
Ключ. Підкресліть у кожному реченні другу від початку букву, прочитаєте вислів.

2.    Вивчення теми уроку
Перегляньте відео:

Прочитайте правило на ст. 216
Виконайте усно  вправи 498 (1-2), 500 (1-2)
 Домашнє завдання § 42

Для отримання оцінки виконане завдання надіслати до початку уроку ZOOM. Інформацію про урок ZOOM буде надано додатково.
Урок № 10
07.04.2020
Тема. Складне речення
Очікувані результати: уміти розрізняти прості та складні речення, удосконалити навички визначення граматичної основи, синтаксичного аналізу речення

Урок у форматі ZOOM 5в -07.04. 2020    11.00
                                 5б – 08.04.2020    11.00 

Урок №9
06.04.2020
Українська мова – 5б, 5в  клас

Тема. Складне речення
Очікувані результати: уміти розрізняти прості та складні речення, визначати вид зв'язку між частинами складного речення, удосконалити навички визначення головних членів речення

Хід уроку
1.    Перевірка та закріплення  вивченого
Запишіть речення в такому порядку відповідно до правил пунктуації:
-        речення з однорідними членами;
-        речення з однорідними членами та узагальнювальними словами;
-        речення зі звертаннями;
-        речення зі вставними словами.
Для зручності самоперевірки кожне речення записуйте з нового рядка

За селом гуляють діти й дорослі. Шафа наповнена одягом спідницями сорочками сукнями. Яно йди додому! А ми бачили троянди мальви барвінок. Обережно будь ласка! Вийди сонечко з-за хмари. Може варто подумати? А біля хати ростуть дерева яблуні вишні сливи. Люблю літо й весну. А вони безумовно мають рацію. Добре доню йди відпочивати. Й усе краплі рос земля місяць перебуває в чеканні. Скрізь червоно на небі на горі. Ич, як тьохкає щебече соловейко!
Ключ. У кожному  реченні підкресліть першу букву. Прочитаєте правило, якого треба дотримуватися. Запишіть його. Виконайте синтаксичний розбір цього речення

2.    Вивчення теми уроку.
-        прочитати § 42 ст. 215
-        переглянути презентацію за посиланням:


-        виконати усно вправи 496 (1-2),  497 (1-2)
домашнє завдання § 42 ст. 215

Для отримання оцінки виконане завдання надіслати до початку уроку ZOOM

До уваги учнів та їхніх батьків!

Уроки  української мови у форматі  ZOOM заплановано:
для учнів 5в класу 07 квітня
для учнів 5б класу 08 квітня
Посилання буде надано класним керівникам за 20 хв до початку уроку. Початок уроків об  11.00



















Увага! 
1. Усі завдання, які виконуються рукописно в окремих зошитах, надсилаються для перевірки на пошту julia1599@i.ua протягом одного тижня. Робота обов*язково підписується. Непідписані роботи перевірятися не будуть
2. Завдання, подані в google-формі, виконуються у звичайному режимі
3. Завдання,виконані  в розмальовці, надсилаються на пошту за бажанням

Урок №8
Українська мова
27.03.2020 - 5б, 5в клас
Тема. Вставні слова. Тренувальні вправи
Очікувані результати:уміти визначати вставні слова в реченні, доречно вживати їх у мовленні, правильно використовувати розділові знаки
Хід уроку
І. Повторити §41



ІІ.Виконати вправи
1.    Записати речення відповідно до правил пунктуації
Козацьку пісню козацьку музику пропагували й на щастя пропагують численні музиканти. Мабуть колись тут була рівнина. Це напевно правильна думка.
2.    Записати речення, додати вставні слова.
Вихована людина, …., ніколи не дозволить собі сказати брутальні слова іншій людині, бо розуміє, що цим словом вона, ……, образить людину і, ……, принизить себе.

3. Вправа 482(3 слова за вибором), 483 (1-3)

Урок №7 
Українська мова 
25.03. 2020 - 5в клас

26.03. 2020 - 5б клас

Тема. Вставні слова
Очікувані результати: уміти визначати вставні слова в реченні, доречно вживати їх у мовленні, правильно використовувати розділові знаки
Хід уроку:
1. Перевірка вивченого
Вправа 1 Переглянути відео. Виписати по одному реченню зі звертаннями, поставити розділові знаки

https://www.youtube.com/watch?v=z5cM8pW-Qgg
https://www.youtube.com/watch?v=X6H4DjIxkI8
https://www.youtube.com/watch?v=VouDm1IiZPE
2. Вивчення теми уроку.

- ПЕРЕГЛЯНУТИ  ВІДЕОУРОК:

https://vshkole.com/5-klass/videouroki/ukrayinska-mova/vidomosti-z-sintaksisu-i-punktuatsiyi/oznajomlennya-z-najuzhivanishimi-vstavnimi-slovami-i-spoluchennyami-sliv/oznajomlennya-z-najuzhivanishimi-vstavnimi-slovami-i-spoluchennyami-sliv-chastina-1

- виконати вправи 480(2,3), 481(2-4)
-вивчити § 41

Урок №6
24.03.2020
Українська мова 5б, 5в клас
Тема. Звертання. Тренувальні вправи
Очікувані результати: уміти визначати звертання в реченні, правильно вживати розділові знаки, правильно використовувати звертання в мовленні
Матеріал до уроку:
І. Повторити матеріал §40






ІІ. Виконати завдання
1. Списати речення, обвести звертання
О мово рідна! Їй гаряче віддав я серце недарма. Україно, ти моя молитва! Буду, мамо горда і вродлива, з тебе дивуватися повік
2. Перебудувати речення так, щоб підмети стали звертаннями,  записати речення відповідно до правил пунктуації
Народ зумів уберегти від забуття пісню. Школярі оберігають кращі традиції минулого. Батьки навчають своїх  дітей поважати старших.
3. Зі слів у дужках утворити звертання, записати речення відповідно до правил пунктуації. Виконати синтаксичний розбір виділеного речення
А що ти приніс мені (син)? (Українська пісня)Хто не був зачарований тобою? (Козак)вийди в чисте поле!
ІІІ. Виконати тестове завдання

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdDFSGlwMD4DIW1UpCzXrs8zQgUA9pMUjnAWk_DlkzPj5pkPA/viewform

Урок №5
23.03.2020

Українська мова 5б, 5в клас

Тема. Звертання. Роль звертань у реченні
Очікувані результати: знати, що таке звертання, уміти використовувати його в мовленні, правильно вживати розділові знаки, дотримуватися культури мовлення

Хід уроку:
1.     Перевірка вивченого. Вправа на повторення теми «Однорідні члени речення та узагальнювальні слова.
Записати речення відповідно до правил пунктуації. У виділеному реченні підкреслити головні і другорядні члени речення.
Усе перебуває в чеканні  спілі краплі рос  земля і місяць  вишні і тополі. І здається, що пропахло все хлібом навкруг  сад  подвір’я  ластівки  навіть річка і луг…Кожен кущик  горбок долина  стежечка   все це йому знайоме. Дуби похмурі й мовчазні  березки світлі і веселі  і рясту першого пастелі у чорнолісій глушині   усе таке святе мені. І все  і штурмуюче море  і голубіюче небо  і далекі  хмари  пройняте легеньким серпанком
2.       Вивчення теми уроку
Переглянути відеурок за посиланням:
3.       Виконати вправи
470(6), 473 (5),  476 (1-3)
Завдання, виділені зеленим кольором, надіслати на пошту

Розмальовка ст. 45-46


Урок №4 20.03.2020 5б, 5в клас

20.03. 2020 Українська мова
Тема. РЗМ  Есе
Очікувані результати: знати особливості есе, виконувати такий вид роботи, дотримуватися правописних правил, культури письма
Робота на уроці
Теоретична частина
1.робота з підручником ст. 152 ( поняття про есе)
   вправи 340, 341 (розглянути зразки есе)
2. Практична частина
-  перевірка вивченого. Самостійна робота. Записати речення відповідно до правил пунктуації, виконати синтаксичний розбір виділеного речення
Біля возів  під возами й подалі скрізь було видно запорожців, що порозлягалися на траві. Усе навколо дерева птахи люди сповнене весняної пружної нестримної сили.  А Соловей аж горло надриває і на всі за́ставки співає щебече і свистить і тьохкає і торохтить. І на тім рушникові оживе все знайоме до болю і дитинство й розлука й твоя материнська любов.

-         виконання вправи 342 (письмово) Для довідкового матеріалу посилання на відео:


Завдання практичної частини надіслати на пошту

Урок № 3 18.03.2020 - 5в клас
                  19.03.2020 - 5б клас
Тема. Узагальнювальні слова. Розділові знаки в реченнях з узагальнювальними словами
Очікувані результати: уміти визначити узагальню вальні слова, будувати з ними речення, розрізняти узагальню вальне слово і присудок, правильно розставляти розділові знаки в реченнях з узагальнювальними словами

Хід уроку
1.     Перевірка вивченого
Вправа 1 Записати речення відповідно до правил пунктуації
Ранок зачинався тихий та лагідний, все навкіл і трави і дерева і кущі наче завмерло.  Всюди і на вулицях і круг стадіону і обабіч дороги до заводу  росли молоді осокори, клени й каштани. Скрізь червоно на небі і на узгір’ях і на горі.
Вправа 2 Скласти речення, увівши узагальнювальне слово. Виконати синтаксичний розбір одного речення
Математика, біологія, географія; клоуни, акробати, фокусники; мальви,троянди, барвінок
2.     Вивчення теми уроку
-         повторити § 39
-         виконати вправи №466, 467
3.     Закріплення вивченого. Навчальне тестування
1 Однорідні члени є в реченні
А За лісом сонце сходило і розсіювалося біле плетиво хмар.
Б То зоря згасає, то меркне місяць у чорній млі.
В Дерево переплелося вітами, кущі шипшини порозросталися.
Г Хочеш їсти калачі — не сиди на печі.
Д У небі то розгоряються, то погасають сліпучі ракети.
2.Прочитайте речення.
«Кобзар» читали(1) перечитували(2) заучували напам’ять і переписували в Києві(3) у Харкові(4) у Полтаві(5) і в інших містах і селах по обидва боки Дніпра.
Кому треба поставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
А 1
Б 2
В З
Г 4
Д 5
3.Ряд однорідних членів утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Поволі згасає багаття… вибрати
А розведене пастухами ще зранку
Б що залишили недолугі туристи.
В і ховається за ліс сонце.
Г перетворюючись на чорне попелище.
Д і залишає по собі пустку.
4.Яке з речень ілюструє правило вживання двокрапки  після узагальнювального слова перед однорідними членами речення :
А) З Оксаною от що: їй 17 літ, батько її, Рубан, балує, а мати теж балує.
Б) Все зберегла моя уява: ті ночі зоряні, ті дні.
В) Дивишся на Гетьманський ліс, згадується: гетьманщина, Гоголь, татари…

Домашнє завдання 
§ 38-39 повторити
    Розмальовка  ст 43-44

Урок №2
17.03.2020 Українська мова 5б клас, 5в клас
Тема. Узагальнювальні слова  та розділові знаки в реченнях з узагальню вальними словами
Очікувані результати: уміти визначити узагальнювальні слова, будувати з ними речення, розрізняти узагальнювальне слово і присудок, правильно розставляти розділові знаки в реченнях з узагальнювальними словами

Хід уроку
1.     Перевірка вивченого
Вправа 1.Записати речення відповідно до правил пунктуації
 Ми віддамо Вітчизні всі пориви  дум політ  силу наших рук 2. В своїй хаті своя правда  сила і воля. 3. В яру колись гайдамаки табором стояли лагодили самопали ратища стругали. 4. Наша дума наша пісня не вмре не загине.
Вправа 2. Прочитати текст. Визначити тему, основну думку. Виписати речення з однорідними членами. Підкреслити в цих реченнях головні і другорядні члени речення
     
      Українська  мова лунала у колискових піснях мого дитинства. Нею розмовляли мої предки, тому українська мова є мовою спілкування моїх батьків. Вони навчили мене любити її, не засмічувати поганими словами.  Вона дзвенить на вулиці, у магазині, школі, бібліотеці, бо є мовою жителів мого рідного краю. Щоб добре знати рідну мову, я вивчаю її на уроках у школі. Милозвучні рідні слова звучать у моїх піснях.
     За допомогою мови я пізнаю світ,  можу помріяти, передати свої відчуття, заспівати чудову пісню.
2. Вивчення теми уроку
Вправа 1
Дібрати слово, яке об*єднує слова
Київ, Львів, Чернігів -
Морква, капуста, картопля -
Тополя, дуб, береза –
Тарас Шевченко, Максим Рильський, Павло Тичина -
Матеріал для уроку
Узагальнювальне слово — це назва, яка охоплює всі пере­лічувані в реченні предмети, ознаки, дії або обставини. Його значення розкривається через однорідні члени речення.
Узагальнювальними словами найчастіше бувають зай­менник все, прислівники скрізь, всюди, а також інші слова з ширшим, ніж окремі однорідні члени, значенням: Наймен­ший шерхіт, луск гіллячки, шум пташиного крила, цокіт ко­пит — усе резонувало тут надзвичайно лунко, чисто, повно­голосо/ (О. Гончар). Рядом з колесом лежали на полиці Миколині книжки: граматка, часловець та товстий псалтир (І. Нечуй-Левинький).
Узагальнювальне слово виступає таким самим членом речення, як і однорідні члени, до яких воно належить, і може стояти:
а) або перед однорідними членами речення (тоді однорідні члени розкривають його значення): Скрізь червоно: і на небі, і на узгір'ях, і на горі (Марко Вовчок);

б) або після однорідних членів речення (тоді воно узагальнює значення однорідних членів): Луки, гори, пишні сади — все зелене і принишкле (О. Гончар).





3. Закріплення вивченого
Завдання 1
Виконання вправ № 461 (1-2 речення, списати), №462, №464(1-2 )
Завдання 2. Записати речення. Визначити синтаксичну роль виділених слів. У яких реченнях виділені слова є узагальнювальними?
Я відвідала такі міста: Киів, Вінницю, Чернігів. Киів, Вінниця, Чернівці – це міста України.
Яблуня, вишня, слива – такі дерева ростуть у нашому саду. Яблуня, вишня, слива – це дерева, які ростуть у нашому саду.
4. Підсумок уроку
Дати відповідь на запитання (усно)
-         які слова називаються узагальнювальними?
-         якими частинами мови виражаються узагальнювальні слова?
-         які розділові знаки використовуються при узагальнювальних словах?
Домашнє завдання
§ 39 вивчити, впр. 465 

Урок №1
16.03. 2020 р.     Українська мова 5б, 5в класи
Тема. Речення з однорідними членами. Розділові знаки при однорідних членах речення
Очікувані результати: розрізняти однорідні члени речення (головні і другорядні), виділяти їх у зв’язному висловлюванні; моделювати схеми речень з однорідними членами;визначати вид однорідних членів речення, аналізувати зв’язок між ними (сполучниковий чи безсполучниковий), правильно інтонувати речення з однорідними членами; розставляти розділові знаки між однорідними членами, з’єднаними сполучниками а, але, і; розвивати творчі вміння реконструювання двох простих речень на одне з однорідними членами, відтворювати деформований текст із реченнями з однорідними членами
Матеріал для уроку:

1.Однорідні члени речення — це такі члени речення, що виконують одну синтаксичну роль, відносяться до одного й того самого члена речення і поєднуються між собою сурядним зв'язком. Однорідні члени речення рівноправні і не залежать одне від одного












2. Повторити  § 38

3.Виконати в зошитах вправи 456, 457
4.Виконати тестове завдання за посиланням

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdoPjdij_MPQZfv8dSy8BSmrTI79u-ZJg3CWeGFHZhsEfGt9w/viewform

5.Розмальовка ст 35-42


4 коментарі: